Trakční baterie rozhodně není něco, co pořizujeme každý den. Při nákupu nové baterie je pro mnoho zákazníků hlavním ukazatelem cena.
Jestliže byl v minulosti na starém akumulátoru prováděn pravidelný servis a pravidelné prohlídky, tak baterie v průmyslovém využití vydrží určitě delší dobu, než bychom očekávali. Jistěže záleží také v jakém provozu a prostředí trakční akumulátor pracuje a kdo se o něj stará.
Téměř všechny společnosti mají představu, jak dlouho by měla baterie v manipulační technice přibližně vydržet a udává to i samotný výrobce. Někdy se ale stává, že se začnou projevovat problémy ještě v záruční době - to je ten lepší případ. Jestliže jsme záruku tzv. prošvihli a nedostává se nám dostatečného výkonu, který by nám baterie měla poskytnout, tak se začne hledat, kde je zakopaný pes.
Když je baterie součástí větší flotily, kdy je možné baterii kdykoli nahradit, tak se za prvé její problém prohlubuje a za druhé nemáme přehled, v jakém se skutečně nachází stavu. Nemůžeme tedy dopředu plánovat její náhradu. Ze dne na den pak dochází k situaci, kdy není možné baterii plně využívat a stává se baterií druhé kategorie.
Jestliže využíváme dodavatele servisních služeb, tak dokážeme problémy nejen vyhledat a pojmenovat, ale najít i možné příčiny a odstranit je. Na základě pravidelných záznamů dokážeme z jejich historie vidět celý průběh kontrol – revizí, případných oprav a provozu. Z vlastní zkušenosti vím, že tyto záznamy o provozu baterie má málokdo, přitom to může být dobrý pomocník při dalším prodeji trakční baterie. Historie baterie jak, kde a v jakém provozu se využívala je neocenitelná – hlavně tedy ty záznamy.
Při zjištění, že trakční baterie už nedokáže splňovat požadavky na provoz, je možné dopředu odhadnout její předpokládanou životnost také pomocí kapacitní zkoušky. Na základě těchto informací dokážeme i díky pravidelným servisním činnostem naplánovat včas nákup nové trakční baterie pro průmyslové využití. Nemusí nás tak trápit nahodilé investice, kterým můžeme díky tomu předejít.